Program

Program

The MBA program offered at the THM in Giessen is a two-year, part-time executive MBA and an excellent opportunity to obtain all key qualifications that today’s managers need. The part-time model integrates theory and practice and is a great option for personal development while simultaneously maintaining managerial responsibility with your current employer. The MBA program is fully accredited.

book work panorama

Duration & Place

Campus Friedberg (close to Frankfurt)
2 years including 4 months MBA thesis (applied company project)
executive part-time program

Schedule

60 training days
28 weekends (Friday 5-9 p.m. & Saturday 9-6 p.m.)

Modules & Examinations

11 Business Administration / Management Modules including 2 one-week block seminars
and MBA thesis

Abroad Modules

1. Advanced Seminar Business Development - 1 week in USA (Pfeiffer University, Charlotte, N.C.)
2. Case studies and research module -  3 day trip to Bergamo (Bergamo University, Milan region, Italy)

Language of Instruction

 English (100%)

 

 Entry Requirements

University / College Degree
Min. 17 months professional experience
English language competency (test / professional experience)
Applicants without Bachelor degree: Check for further infos

Course fees

Regular MBA course fee (incl. course material, payable in 3 instalments): 14.100 €
THM semester social fee incl. public transport ticket: approx. 275 € / sem.
Additional costs: Travel expenses USA (approx. 1.140 €) & Italy (approx. 370 €)
Please consider: "Early bird", THM Alumni conditions & MBA Alumni company discount

Next course / Application Deadline

Rolling admission procedure

Application deadline for MBA bridging opportunity: March 2021
Standard Semester start: October 2021 (Application until 15th Sept. 2021)

Application Requirements

⯈⯈ Apply now!

MBA Andra John

MBA I 2002 - 2004
Donner & Reuschel AG
Marketing Manager
 
 
Kundenbindung - nur so gut wie das Kennzahlensystem
 

2006 verfasste Andra John den Artikel "Kundenbindung - nur so gut wie das Kennzahlensystem". Der Artikel basiert auf ihrer Diplomarbeit (MBA Thesis) "Entwicklung der Kundenperspektive der Balanced Scorecard am Beispiel der Conrad Hinrich Donner Bank AG. Auswahl, Erhebung und Implementierung der relevanten Kennzahlen"

 

 

Zum Inhalt: Theoretisch sind alle Unternehmensaktivitäten auf die Kundenbedürfnisse ausgerichtet. Praktisch besteht jedoch oft eine Kluft zwischen den beschlossenen Strategien und dem operativen Handeln. Das Ergebnis: Die teuer erstellten Strategien zur Kundengewinnung und -bindung werden nur unzureichend umgesetzt, und das Wissen über den Kunden wird nicht produktiv in den Unternehmensprozess integriert.

 
 
Andra John (M.A., MBA) ist Marketingmanagerin bei der Privatbank Donner & Reuschel AG in Hamburg. Sie besuchte den ersten MBA-Kurs der TH Gießen-Friedberg und schloss ihre MBA-Arbeit Anfang 2004 ab.


Schedule

MBA XVII Course (2019-2021)

MBA XVIII Course (2020-2022)

MBA XIX Course (2021-2023)

Module Exams - overview